Karina's VNT blog 4. Semester

Velkommen til min blog, fra VNT, UC Syd.

Her har du mulighed for at følge mine skriftlige såvel som visuelle projekter, som bliver udarbejder undervejs.
Ydermere vil du kunne følge mine refleksioner undervejs i processen.

God fornøjelse med læsning!


mandag den 11. juni 2012

Melorme fortsat...

                                    Det første underlag til billerne, og her ses alle tre melorme,
                                                   hvor de to af dem var blevet til pupper.             


                    

Nu er melormene blevet observeret i en længere periode, hvor jeg både har forsøgt at give forskellig foderr forskellig underlag som de har kunne leve i.
Jeg har lagt meget vægt på at give forskellige mel sorter, forskellige kor/gryn produkter, de har fået frisk grønt, enkelte kød produkter, alt dette for at se hvilke ting ting de ville foretrække, og hvilke ting de ville afvige fra.

Der var ikke tvivl om at der var forskellige gryn/korn produkter blev modtaget meget positivt, hvor kød - animalske produkter ikke blev rørt.
Jeg prøvede at give dem ristet løg, blot for at se hvilke reaktioner der ville komme ud af det. Og her valgte de at undersøge produktet, men bevæge sig væk fra det igen. så herud fra antager jeg at melormene/biller absolut ikke har haft interesse i dette produkt.
De grønne og friske produkter oplevede jeg heller ikke osm værende interesante, jeg oplevede ikke i særlig høj grad at de opsøgte det ny i lagte produkte.
Så efter 1 døgn blev det fjernet.



Jeg har observeret undervejs, lagt mærke til at de har udviklet sig meget forskelligt. Der har været vidt forskellige processer fra larve stadium til puppe stadium, og til sidst som bille.
Undervejs oplevede jeg også at der var høj aktivitet blandt melormene om dagen, hvorimod lav aktivitet om dagen hos billerne, men i højere grad om aftenen - efter mørket var faldet på!

       
                                                      ............................................................



Ingen kommentarer:

Send en kommentar