Karina's VNT blog 4. Semester

Velkommen til min blog, fra VNT, UC Syd.

Her har du mulighed for at følge mine skriftlige såvel som visuelle projekter, som bliver udarbejder undervejs.
Ydermere vil du kunne følge mine refleksioner undervejs i processen.

God fornøjelse med læsning!


lørdag den 7. juli 2012

Refleksioner...

...... Refleksioner over museums opgaven.....

Konkrete tanke: At formidle et stykke historisk værktøj, og lave et konkret projekt hvor børn i en udvalgt aldersgruppe (pædagogisk målgruppe) kan få lov at afprøve enkelte teknikker, der kan sætte det historiske værktøj i perspektiv.

VNT kobling: vil bestå i at benytte den havre som er kommet til, vokset op efter dyreholds forsøg (med fugle) i egen have, og bruge dette som produkt i de enkelte teknikker der skal afprøves..

Konkrete projekt: Skabe værktøj af pap maché, for at vise hvordan værktøjer så ud, fungerede.
I en eller anden grad finde materialer der kan male korn, så børnene derved kan se funktionen af dette.

Taker om Målgruppen: Dette skal prøves af, da jeg hælder til to målgrupper. Og for at vurdere hvilken målgruppe der matcher bedst, og får mest ud af formidlingen bliver jeg nød til at lave nogle forsøg med formidling af historisk stof, og forsøg med de enkelte teknikker. Her kan jeg så på baggrund af mine erfaringer noter mine del forløb, mine fejltagelser, osv. og ud fra den revurdere undervejs, så jeg får et helt konkret stykke materiale, og stof der kan arbejdes med.

.... Der skal senere noteres ned hvad jeg fik formidlet ude å¨HAvnø Mølle, i torsdags, af Lise Andersen, Museums Direktør på det besøgte Museum...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar